REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
-
Regulamin określa rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.toner-drukarki.pl prowadzony przez Rafała Ornowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PIXTON Rafał Ornowski z siedzibą w Warszawie (02-230).
-
Niniejszy Regulamin skierowany jest do Klientów i określa zasady i tryb zawierania z Klientem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu internetowego, a także tryb postępowania reklamacyjnego.
-
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów oferowanych za pośrednictwem strony www.toner-drukarki.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia wraz z akceptacją Polityki Prywatności.
§ 2
DEFINICJE
-
Dostawa – oznacza wykonanie czynności polegającej na przekazaniu Klientowi zamówionego Produktu przez Sprzedawcę, z wykorzystaniem usług Dostawcy, zgodnie z warunkami określonymi w zamówieniu.
-
Dostawca – podmiotu realizującego transport w zakresie dostarczenia Produktu Klientowi (firma kurierska- GLS, InPost)
-
Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
-
Hasło – to indywidualnie ustalony przez Klienta podczas procesu Rejestracji zestaw znaków (liter, cyfr lub symboli), służący do ochrony i umożliwiający autoryzowany dostęp do Konta Klienta w Sklepie.
-
Klient – każdy podmiot składający zamówienie w Sklepie (Konsument lub osoba nie posiadająca statusu Konsumenta).
-
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży, w tym także Przedsiębiorca zawierający ze Sprzedawcą Umowę Sprzedaży bezpośrednio nie związaną z jego działalnością gospodarczą ani zawodową, co wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej określonej w CIDG.
-
Konto – indywidualny dla każdego Klienta panel w Sklepie, tworzony po wybraniu przez Klienta opcji Konta („Stworzyć Konto?”) i zawarciu umowy o świadczenie usługi elektronicznej Konta, gdzie gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
-
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
-
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
-
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
-
Siła wyższa – oznacza zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia, którego następstwom nie można było zapobiec, w szczególności katastrofę naturalną, terroryzm, działania wojenne, gwałtowne rozruchy, strajki, akty władzy publicznej wymagające podporządkowania lub wprowadzające jakiekolwiek ograniczenia, inne powszechne zakłócenia mające wpływ na wiele przedsiębiorstw, w tym niezawinione przez Sprzedającego zakłócenia produkcyjne, czy przerwy w dostawie energii elektrycznej lub innych mediów.
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.toner-drukarki.pl
-
Sprzedawca – Rafała Ornowskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PIXTON Rafał Ornowski z siedzibą w Warszawie (02-230), ul. Jutrzenki 94, NIP: 5222321368, REGON: 146177142, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju i Technologii; e-mail: [email protected]
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
-
Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
§ 3
KONTAKT ZE SPRZEDAWCĄ
-
Adres Biura Sprzedawcy: ul. Jutrzenki 94, 02-230 Warszawa
-
Adres e-mail Sprzedawcy: [email protected], [email protected]
-
Numer telefonu Sprzedawcy: 22-400 50 80, 530 281 335
-
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
§ 4
WYMAGANIA TECHNICZNE
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
-
włączona obsługa plików cookie.
§ 5
USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Sprzedawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
-
zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
-
prowadzenie Konta w Sklepie,
-
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu zakupu Produktu w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Klienta.
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
-
Świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie:
-
W celu założenia Konta i uzyskania statusu zarejestrowanego Klienta, należy dokonać uprzednio procedury rejestracji. Z chwilą potwierdzenia dokonania rejestracji poprzez kliknięcie przycisku „Stworzyć konto”, między Klientem a Sprzedającym zostaje zawarta nieodpłatna umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta.
-
Klient dokonując rejestracji Konta, potwierdza, że jest osobą fizyczną, mającą co najmniej 18 lat, która może zawierać prawnie wiążące umowy zgodnie z obowiązującym prawem w tym również, że posiada umocowanie do reprezentowania osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną. Klient zapewnia ponadto, że informacje podane przez niego dla potrzeb Konta są prawdziwe. Podawanie nieprawdziwych informacji kontaktowych lub pomijanie przy rejestracji informacji kontaktowych, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail jest niedozwolone.
-
W trakcie procedury rejestracji należy zapoznać się i zaakceptować postanowienia Regulaminu, podać Hasło, poprzez które uzyskuje się dostęp do Konta. Klient ma obowiązek chronić Hasło i nie może go udostępniać osobom trzecim. Konto jest niezbywalne. Klient jest zobowiązany do utrzymywania swoich danych osobowych podanych w ramach Konta, które są niezbędne do realizacji Zamówienia, w aktualnej formie.
-
Klient może wypowiedzieć umowę prowadzenia Konta w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym poprzez wysłanie takiego oświadczenia o wypowiedzeniu na adres e-mail Sprzedawcy. Wypowiedzenie jest skuteczne z chwilą jego otrzymania przez Sprzedawcę. Wypowiedzenie umowy prowadzenia Konta nie ma wpływu na zawarte Umowy Sprzedaży.
-
Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o prowadzenie Konta w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym w przypadku rażącego lub zawinionego naruszenia przez właściciela Konta postanowień niniejszego Regulaminu bądź zajścia innej uzasadnionej przyczyny, która czyni niemożliwym dalsze trwanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
§ 6
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU
-
Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Klient zobowiązany jest w szczególności do podania jego prawdziwego i aktualnego adresu e-mail, pod którym będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia.
-
Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
-
Sprzedawca zastrzega prawo do odmowy publikacji lub usunięcia opinii, których charakter może naruszać postanowienia Regulaminu, przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub zasady współżycia społecznego oraz dobre obyczaje, w szczególności, gdy zawierają elementy:
§ 7
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
-
Informacje znajdujące się na Stronie Internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa a jedynie zaproszenie do składani ofert. Klient składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
-
Cena Produktu uwidoczniona na Stronie Internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, w tym podatek VAT – Cena brutto.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania nowych Produktów do asortymentu oraz przeprowadzania akcji promocyjnych na Stronie Internetowej Sklepu.
-
Cena Produktu uwidoczniona na Stronie Internetowej Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
-
W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
-
Zamówienia można składać poprzez Stronę Internetową za pomocą Formularza Zamówień – 24 godziny na dobę przez cały rok.
-
Zamówione Produkty są wysyłane w dni robocze – od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
W celu złożenia Zamówienia należy:
-
wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” obok Produktu prezentowanego w Sklepie,
-
wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych Klienta Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki, wybrać rodzaj Dostawy i płatności, wpisać dane do faktury (jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia),
-
zapoznać się i zaakceptować postanowienia Regulaminu, Polityki Prywatności i prawa do odstąpienia od Umowy Sprzedaży,
-
kliknąć przycisk „Kupuje i płacę”,
-
w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie,
-
-
Informacja o dostępności Produktu znajduje się w Sklepie po kliknięciu na wybrany Produkt. Jeśli Produkt ma ograniczoną dostępność lub jest niedostępny („Brak”) informacja ta jest przekazywana za pośrednictwem Sklepu Klientowi.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca, niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie jednocześnie przyjmując Zamówienie, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania oraz przyjęcie Zamówienia do realizacji następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail, która zawiera:
-
-
-
potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
-
druk odstąpienia od umowy,
-
niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
-
-
-
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail od Sprzedawcy zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą dotycząca wybranych w Zamówieniu Produktów, potwierdzana odpowiednim dowodem zakupu (faktura VAT) w formie elektronicznej wystawianej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Na życzenia Klienta bezzwłocznie wystawiana jest faktura VAT w formie tradycyjnej.
-
Jeżeli Klient dokonuje zakupu Produktu jako Przedsiębiorca, powinien zaznaczyć tę okoliczność w Zamówieniu i wskazać wymagane dane podmiotu, na który ma być wystawiona stosowna faktura VAT. Klient w celu otrzymania faktury VAT zawierającej dane jego firmy powinien zadeklarować w momencie dokonywania zakupu, że nabywa Produkt, jako Przedsiębiorca (podatnik), zaznaczając odpowiednie pole w formularzu Zamówienia, przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy.
-
Faktura Vat, w formacie PDF, przesyłana jest przy pomocy poczty elektronicznej, na adres elektroniczny podany przez Klienta podczas składania zamówienia bądź jest dołączona do przesyłki będącej przedmiotem Dostawy, zgodnie z wolą Klienta.
-
W przypadku stwierdzenia przez Klienta w trakcie zamawiania, jakichkolwiek nieprawidłowości w sposobie funkcjonowania mechanizmu składania Zamówienia (zawierania umowy) w szczególności błędnego obliczania wartości zamawianych Produktów lub kosztów przesyłki. Klient ma prawo zgłosić swoją reklamację w tym zakresie pisemnie na Adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Sprzedawcy. O sposobie rozpoznania reklamacji, Klient zostanie powiadomiony telefonicznie, pisemnie lub mailem, w terminie do 7 dni roboczych od daty otrzymania przez Sprzedawcę przedmiotowej reklamacji.
-
Jeśli Konsument nie uiści płatności w terminie określonym w Regulaminu, Sprzedawca po wyznaczeniu mu dodatkowego terminu za pośrednictwem wiadomości e-mail wraz z informacją o konsekwencji braku zapłaty za Produkt w wyznaczonym dodatkowym terminie w postaci odstąpienia od Umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie dodatkowego terminu, Sprzedawca może odstąpić od Umowy Sprzedaży na podstawie art. 491 Kodeksu Cywilnego.
§ 8
METODY PŁATNOSCI I DOSTAWA
-
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
-
Przelew bankowy na konto Sprzedawcy – realizacja Zamówienia następuje po przesłaniu Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę oraz zaksięgowaniu płatności na rachunku Sprzedawcy.
-
Płatność kartą lub szybkim przelewem za pośrednictwem serwisu Przelewy24.pl obsługiwanego przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznani – realizacja Zamówienia następuje po przesłaniu Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę oraz zaksięgowaniu płatności na rachunku Sprzedawcy.
-
Płatność gotówką przy odbiorze (za pobraniem) – należność przekazywana Dostawcy podczas doręczenia Poduktu; realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu jego przyjęcia przez Sprzedawcę.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty Ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
-
Koszty Dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wyboru sposobu płatności oraz sposobu Dostawy zakupionego Produktu.
-
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy wybranego przez Klienta podczas składania Zamówienia. Zamówione Produkty są dostarczane do Klienta na adres wskazany w formularzu Zamówienia. Firmy kurierskie dostarcza przesyłki pod wskazany adres doręczeniowy w godzinach 8.00 – 16.00. W przypadku Dostawcy InPost adresem Dostawy będzie wybrany w momencie składania zamówienia przez Klienta adres paczkomatu.
-
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz ewentualny czas dostawy Produktu przez Dostawcę. Średni czas Dostaw Produktu od przyjęcia Zamówienia, jeśli Produkty są dostępne w magazynie wynosi 24-48 godzin.
-
W dniu wysłania Produktu do Klienta przekazywana jest na adres poczty elektronicznej Klienta informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę
-
Klient ma prawo do sprawdzenia zawartości przesyłki w obecności przedstawiciela Dostawcy w celu weryfikacji czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie Dostawy.
-
W razie spostrzeżenia uszkodzenia przesyłki lub Produktu albo niezgodności zawartości przesyłki z fakturą VAT, Klient ma obowiązek sporządzenia z kurierem protokołu szkody wraz z informacją o dacie, godzinie doręczenia oraz z opisem uszkodzeń Produktu i opakowania, a następnie podpisany protokół przesłać na adres mailowy Sprzedawcy.
-
Formularze reklamacji :
-
W przypadkach, gdy dostawa nie może nastąpić w formie wybranej przez Klienta, Sprzedawca informuje Klienta o konieczności zmiany formy dostawy niezwłocznie oferując formy zastępcze. Konieczność zmiany formy dostawy może nastąpić w szczególności w przypadku Zamówienia Produktów z dostawą do Paczkomatu, które ze względu na gabaryty oraz kształty, nie mieszczą się w żadnej skrytce oferowanej przez Paczkomaty.
-
W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym adresem Dostawy, pracownik Dostawcy pozostawi awizo lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego Produktu do Sklepu przez Dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając z Klientem ponownie termin i koszt Dostawy.
§ 9
NIEZGODNOSĆ TOWARU Z UMOWĄ
-
-
Konsument ma prawo zgłosić Sprzedawcy reklamacje Produktu niezgodnego z umową, zgodnie z art. 43a -43g. ustawy o Prawach Konsumenta.
-
Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową i bez nadmiernych niedogodności dla niego, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim został on nabyty. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. Wybór pomiędzy wymianą a naprawą należy do Konsumenta. Jeżeli jednak spełnienie wskazanego w reklamacji żądania jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, to wówczas Sprzedawca może dokonać wymiany Produktu – zamiast zgłoszonego żądania naprawy, bądź odwrotnie dokonać naprawy Produktu – zamiast zgłoszonego żądania wymiany.
-
Jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
-
Jeżeli Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Produktu lub nie naprawił lub nie wymienił Produktu, lub próbował naprawić lub wymienić, ale Produkt nadal jest niezgodny z umową lub oświadczył, że nie może naprawi
-
lub wymieni
-
Produktu w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta to ten Konsument ma prawo do żądania obniżenia ceny lub – w przypadku istotnej niezgodności z umową – odstąpienia od umowy.
-
Jeśli brak zgodności z umową jest istotny, Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, bez uprzedniego skorzystania z prawa do żądania naprawy lub wymiany. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
-
Sprzedawca zwróci Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny.
-
Brak niezgodności Produktu z umową może zostać złożony przez Konsumenta za pośrednictwem dowolnego środka komunikacji (elektronicznie, tradycyjnie lub osobiście).
-
Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji złożonej przez Konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania oraz poinformuje go o sposobie jej rozpatrzenia, przesyłając stosowną informację na podany adres mailowy składającego reklamację.
-
W przypadku braku odpowiedzi na reklamacje Konsumenta, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, reklamację uznaje się za uzasadnioną.
-
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
-
§ 10
ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
-
-
Konsument zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta, ma prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży Produktu, w terminie 14 dni od dnia odebrania Produktu przez Konsumenta, bez podania przyczyny odstąpienia.
-
W przypadku umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach prawo do odstąpienia przysługuje od momentu objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części.
-
Odstępując od umowy Konsument składa Sprzedawcy stosowne oświadczenie, za pośrednictwem dowolnego wybranego kanału komunikacji ze Sprzedawcą. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór został zamieszczony na Stronie Internetowej Sklepu pod adresem: Formularz odstąpienia.
-
Jeśli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy, na swój koszt, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
-
Sprzedawca jest zobowiązany dokonać zwrotu Ceny Produktu oraz poniesionych przez Konsumenta kosztów dostawy Produktu od Sprzedawcy (najtańszy z możliwych sposobów dostępnych w Sklepie).
-
Zwrot należności następuje po otrzymaniu przez Sprzedawcę Produktu lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania, przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Sprzedawca nie zwraca w tym wypadku Konsumentowi kosztów doręczenia zwrotnego Produktu do Sprzedawcy.
-
Konsument jest odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości Produktu w związku z korzystaniem z niego w nieodpowiedni sposób. Konsument ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie Produktu w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać Produktu w sposób nieograniczony. Jeśli tak zrobi Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości Produktu (odszkodowanie za nadmierne zużycie Produktu).
-
Niezależnie od postanowień powyżej, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta, Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, o którym mowa w art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta a także Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
-
§ 11
PRZEDSIĘBIORCY
-
-
Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi przy Umowie Sprzedaży Produktu zawartej przez Klientów Sklepu będących Przedsiębiorcami.
-
Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Przedsiębiorcy z tytułu wady Produktu, jest ograniczona do wysokości zapłaconej ceny Produktu oraz kosztów Dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
-
-
Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Przedsiębiorców udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości Ceny bez względu na wybrany przez Przedsiębiorcę sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Przedsiębiorcę z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu Dostawcy. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do Dostawy aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w Dostawie Produktu.
-
Przedsiębiorca, który wykonuje uprawnienia reklamacyjne, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy. Koszt dostarczenia i ewentualnego demontażu pokrywa Przedsiębiorca.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji składanej przez Przedsiębiorcę w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
-
Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia z Przedsiębiorcą. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Przedsiębiorcy żadnych roszczeń odszkodowawczych w stosunku do Sprzedawcy.
-
Ewentualne spory mogące wystąpić na tle realizacji Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą rozstrzygane będą przez sądy właściwe ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
§ 12
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
-
Strona Internetowa jest własnością Sprzedawcy i jest przez niego zarządzana. Jeżeli na Stronie www nie stwierdzono inaczej, Sprzedawca posiada prawa autorskie do wszelkich zawartych w niej treści. Treści te obejmują m.in.: teksty, grafiki, logotypy, klipy audio, znaki towarowe, zdjęcia oraz pozostałe informacje umieszczone na Stronie Internetowej. Wszelkie prawa do treści, usług są zastrzeżone. Wszelkie zmiany wprowadzone do treści na Stronie Internetowej przez osobę trzecią, stanowią naruszenie praw autorskich Sprzedawcy. Dodatkowo Strona Internetowa Sprzedawcy może zawierać dalsze informacje o prawach własności intelektualnej oraz prawach autorskich, których warunki muszą być przestrzegane.
-
Żadnej informacji zawartej na Stronie Internetowej nie interpretuje się jako przyznania, poprzez domniemanie lub w inny sposób, jakiejkolwiek licencji lub prawa do korzystania ze Strony Internetowej lub jakichkolwiek informacji w niej wyświetlanych, z wyjątkiem:
-
w sposób wyraźnie dopuszczony przez niniejszy Regulamin lub
-
po uzyskaniu uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy lub uprzedniej pisemnej zgody osoby trzeciej będącej właścicielem znaku towarowego lub praw autorskich do informacji wyświetlanych w witrynie.
-
§ 13
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZSTRZYGANIA SPORÓW
-
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Pomoc dla konsumentów.
-
Klient posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1706 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą.
-
Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 14
DANE OSOBOWE
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
-
Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych, w tym realizacji przysługujących praw znajdują się w Polityce prywatności.
§ 15
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
-
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i Dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana Regulaminu nie będzie miała zastosowania do umów zawartych przed zmianą.
-
Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w celu dostosowania zmian do przepisów powszechnie obowiązujących lub zmian w oferowanych usługach a także zmiany sposobów płatności czy Dostaw.
-
-